strona główna Strona główna
gra GRA
info Jak grać info Strategia
info Ranking ogólny info Kontakt

Sztuczki, porady, wskazówki i taktyki przyspieszające rozgrywkę w grze Saper.

1-1 przy krawędzi 1-1 w głębi planszy Jeżeli gracz napotka sytuację, gdy przy krawędzi planszy jest ciąg 1-1 (jak na obrazku 1) to trzecie pole jest zawsze puste. Taka sytuacja może zdarzyć się również w środku planszy, gdy zamiast krawędzi planszy występują puste pola (jak na obrazku 2).
1-2 przy krawędzi zaawansowane 1-2 Jeżeli w prostej lini wsytępują kolejno pola 1-2 (jak na obrazku 1), to trzecie pole zawsze jest miną. Taka sytuacja może być też bardziej skomplikowana (jak na obrazku 2).
wzór 1-2-1 Wzór 1-2-1 jest wzorem, który ma tylko jedno rozwiązanie (pokazane na obrazku). Jest to sztuczka, którą nowi gracze gry saper powinni zapamiętać od razu, ale i bardziej zagorzałym fanom się przyda do szybszego rozwiązywania plansz gry, co przekłada się na lepsze wynki w dziennym rankingu online.
wzór 1-2-2-1 Wzór, który tak jak 1-2-1 ma tylko jedno rozwiązanie (pokazane na obrazku) to wzór 1-2-2-1. Jest on również bardzo popularny oraz przydatny podczas rozwiązywania plansz.
Redukcja 3-4-5 Redukcja 2-3-3-1 Niektóre przypadki, choć niepozorne, tworzą wzory 1-2-1 lub 1-2-2-1. Na przykład ta sytuacja 3-4-5 redukuje się do 1-2-1 (obrazek 1), a ta sytuacja 2-3-3-1 redukuje się do 1-2-2-1 (obrazek 2).
Połączone dwa 1-2-1 W niektórych przypadkach jeden ciąg może tworzyć po redukcji na przykład wzór 1-2-1-2-1 (obrazek) złożony z dwóch wzorów 1-2-1.
Omijanie strzelania Rozwiązując planszę sapera, możemy napotkać ciąg 1-1-1-1-1, korzystając ze wzoru 1-1 możemy wywnioskować, że środkowe pole nie posiada miny, tam natomiast odkrywamy kolejną jedynkę, wtedy bez zawachania możemy odkryć kolejne 3 pola (kolor żółty) powyżej odkrytej jedynki (obrazek).
Sytuacja skomplikowana Rozwiązania w przypadku dwóch min Gdy napotkamy sytuację taką jak na obrazku 1., musimy zostawić rozwiązanie tego kwadratu, aż na koniec gry, ponieważ nie mamy pewności czy w kwadracie będą 1, 2 czy 3 miny. Będziemy to wiedzieć dopiero, gdy dowiemy się ile min zostanie po rozwiązaniu reszty planszy. Jeżeli będzie to jedna mina, rozwiązanie będzie jedno (mina będzie w rogu najbliżej flagi), to samo w przypadku gdy miny są trzy (będą w polach, które są najdalej od flagi. Natomiast w przypadku, gdy miny są dwie, mamy dwa rozwiązania, niestety tutaj musimy strzelać, ponieważ nie ma innego wyjścia. (Pierwsze rozwiązanie pokazane jest na obrazku 2. kolorem zielonym, a drugie kolorem niebieskim).
Flagowanie jako strata czasu Niepotrzebne flagowanie Nie trzeba flagować każdego pola z miną. Oszczędzamy na czasie, gdy po prostu zostawiamy niektóre pola nieoflagowane. Powinniśmy flagować tylko te pola, które są niezbędne w późniejszym rozwiązywaniu planszy. Na obrazku pierwszym pokazana jest sytuacja w której flagowanie to zwykła strata czasu, a na obrazku drugim można zauważyć, że pola oznaczone na żółto nie muszą być oflagowane, ponieważ nie są potrzebne do późniejszego rozwiązywania reszty planszy gry saper.
Jeżeli znasz jakąs ciekawą sztuczkę lub taktyke, podziel się nią z innymi w sekcji komentarzy lub wyślij na nasz adres mailowy, a może zamieścimy ją na stronie.
admin@saper-online.pl
Strona główna Jak grać Strategia
InformacjaX

Użytkowniku, klikając przycisk "Rozumiem, akceptuję!" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na wyświetlanie spersonalizowanych reklam w naszej witrynie. Reklamy dostarczane przez firmę Google są dopasowywane tak żeby odpowiadały Twoim zainteresowaniom.
Przeczytaj jak Google używa danych z witryn i aplikacji

Stosujemy również pliki cookies (ciasteczka), które są niezbędne do poprawnego działania serwisu, w celówach statystycznych, personalizowania treści i reklam. Akceptując pliki cookies wyrażasz zgodę na zamieszczanie ich na twoim urządzeniu końcowym, możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce.
Przeczytaj wiecej o zarządzaniu plikami cookies

Rozumiem, akceptuję!